Ми продовжуємо серію блогів. Цього разу це блог про залізничне найстаріше залізничне сполучення на Донеччині та Луганщині. Це блог від Віталія Киркача.
Пасажирське сполучення Слов'янськ - Рапна розпочалося на початку 1894 року у вигляді курсування товарних потягів із пасажирськими вагонами у складі. Вже восени 1894 року на даному напрямі курсували пасажирські потяги, які, як не дивно, не значилися потягами місцевого сполучення. Знижений приміський тариф на проїзд у цих потягах почали застосовувати лише після 1912 року. Їхня кількість поступово зростала, в 1913-1915 роках їх було по 9 пар на добу, в 1916 році - 15 пар на добу, в 1917 році - 14 пар на добу. Проміжними зупинками потягів були станції Слов'янськ-Місто (-Гілка) і Соляні Заводи, а також платформи Банківська і Шнурківська. До 1917 року в зимовий період маршрут прямування потягу встановлювали у сполучення Слов'янськ - Соляні Заводи.
З 1901 року розпочинається курсування пасажирських потягів місцевого сполучення Маріуполь - Маріуполь-Порт і Маріуполь - Сартана, а приблизно з 1905 року для цих сполучень почали застосовувати приміський тариф. До 1917 року до порту від станції Маріуполь курсувало по 2-3 потяги на добу (в залежності від пори року), а на Сартану - по 3 потяги в осінньо-зимовий період і по 4-7 потягів у весняно-літній період. Місцеві пасажирські потяги Маріуполь - Сартана мали 2 проміжні зупинки по Пильчеву (платформа 193-ї версти) і Заводській платформі. Примітно, що до 1917 року місцеві потяги Маріуполь - Сартана мали різну категорію (швидкі, пасажирські, поштові, товаро-змішані), тоді як на порт ходили виключно пасажирські потяги.
З осені 1916-1917 років розпочинається курсування місцевих пасажирських потягів Катерининської залізниці у сполученні Луганськ - Вергунка (2 щоденні пари) і Луганськ - Вільхова (1 пара на добу по неділях і святах). Щодо пониженого тарифу в даному сполученні інформація наразі уточнюється. Потяги Луганськ - Вергунка робили зупинку по платформах Патронний завод, завод Гартмана і Малій Вергунці, а потяги на Вільхову - додатково по платформі Кіндрашівська. Станом на осінь 1918 року курсували 2 щоденні пари "дачних" потягів на добу у сполученні Луганськ - Вільхова. Примітно, що потяги пасажирського сполучення Луганск - Шмидтівська (Лутугіне) - Бразоль Північно-Донецької залізниці, що курсували у 1916-1917 роках, статусу потягів місцевого сполучення не мали.