Чи можливо у Слов'янську створити нові тролейбусні маршрути

Мешканці Слов'янська та селищ, які входять до складу ОТГ, активно звертаються до місцевої влади із проханням створити нові тролейбусні маршрути. Наскільки це можливо?

Минулого тижня у Слов'янську почали курсувати два нових тролейбуси, які місто отримало в рамках проекту реконструкції тролейбусного маршруту №5. Таким чином, в межах цього проекту Слов'янськ отримав чотири нових тролейбуси - два контактних та два безконтактних. Останній тролейбус, п'ятий, має також найближчим часом прибути з заводу - він буде на автономному ходу.

У той же час мешканці міста та селищ активно звертаються до місцевої влади із проханням створити нові тролейбусні маршрути. Так, вже надходили звернення щодо маршруту до залізничного вокзалу на Словкурорті, до Билбасівки та Мирного.

Сьогодні у міськраді відбувся спеціальний брифінг з цієї теми. Про можливість створення таких маршрутів роз'яснювали директор Слов'янського тролейбусного управленні Сергій Іванченко та начальниця відділу транспорту Римма Макієнко.

Сергій Іванченко розповів, що наразі є потреба у п'яти маршрутах. Для того, щоб усі їх запустити, необхідно шість тролейбусів на автономному ходу. Чому саме шість? Тролейбус має ставати на регламентні роботи та ревізійний ремонт для того, щоб його можна було далі використовувати. На такому обслуговуванні тролейбус знаходиться два-три дні. І для того, щоб не переривати графік руху, має бути друга машина. За таким принципом, наприклад, працюватиме маршрут №5б.

Тролейбусне управління та відділ транспорту вивчили маршрути, які пропонуються. Зокрема, марштрут до Билбасівки технічно можливий. Відстань становить 6 км в один бік від залізничного вокзалу, загалом виходить 12 км. Подолання такої відстані не повинно повністю розряджати батарею тролейбусу на автономному ходу, має залишатися близько 50% заряду. Треба враховувати ще й те, що взимку батарея сідає швидше через необхідність вмикати опалення, світло, через можливу ожеледицю. Там доведеться відремонтувати дорогу, встановити зупинки, дорожні знаки, зробити спеціальні "кармани". 

Щодо селища Мирне, то там відстань ще менше - якщо від'єднатися від мережі на зупинці "Шкільна", виходить 4 км в обидва кінці. Але на дорозі є схил на 10%, який взимку необхідно постійно обробляти. 

До станції Словкурорт також технічно можливо облаштувати маршрут - відстань 3,6 км. Окреме питання - завантаженість маршруту. Римма Макієнко додала, що згідно інформації від Укрзалізниці, на станцію прибуває 17 потягів, і тільки два - без зупинки на станції Слов'янськ. Середня кількість пасажирів, які входять і виходять з електрички - дві-три людини. Середньодобова кількість пасажирів - 45 людей. Неможливо створити рейси під кожну електричку, необхідно вивчити доцільність створення такого маршруту. Можливо, простіше буде "перекинути" туди приватних перевізників на автобусах та маршрутних таксі. 

Також на маршруті №5б виявилося, що перші два рейси повністю завантажені, а в інший час доби буває так, що в салоні два-три пасажири.

Міський голова Вадим Лях додав, що у планах було створення маршруту до Котельно-механічного заводу.

У будь-якому випадку, паспорти маршрутів будуть створюватися. Скоріш за все, з цих маршрутів будуть поки обрані два, які мають найщільніший пасажиропотік та є найбільш затребуваними - це до Билбасівки та Котально-механічного заводу. За попередніми підрахунками, до літа 2021 року можливо зробити паспорти, встановити зупинки та відремонтувати дорогу, щоб пустити тролейбус на Билбасівку. 

Підписуйтесь на наш Instagram та Telegram канал