ОПОРА: ми фіксуємо значну кількість політичної реклами в інтернеті у "день тиші"

Представники всеукраїнської громадської організації «ОПОРА», яка веде спостереження за виборчою кампанією, фіксують у день тиші значну кількість політичної агітації в інтернеті.

Про це у коментарі 6262 розповіла Наталія Боровська, координаторка спостереження за виборами Громадянської мережі «ОПОРА» в Донецькій області.

«Ми фіксуємо багато прихованої та відкритої агітації в день тиші в соціальних мережах. Так, ввечері 23 жовтня частина кандидатів (у мери та місцеві депутати – ред.) змінили свої аватарки, на яких були позначення, від якої політсили вони йдуть на вибори. Однак це зробили не всі. Крім того, є частина фотографій, на яких зафіксовані кандидати, які стоять на фоні банерів чи рекламних наметів з назвою партії», – розповіла Боровська.

Вона також додала, що за таку агітацію кандидатів неможливо притягнути до відповідальності, оскільки Виборчий кодекс не регламентує політичну рекламу в соціальних мережах.

Вона також пояснила, що частина кандидатів і партій у день тиші використовує приховану рекламу.

«Треба розрізняти, що є звичайна друкована агітація, а є прихована. В останньому випадку там може бути вказаний логотип партії або формулювання, співзвучні з назвою партії. Також можуть використовувати кольори, які кандидати чи політичні сили використовували впродовж всієї агітаційної кампанії і асоціюються з ними. У такому випадку варто звертатися до правоохоронців, але тут важливо, аби вони змогли встановити суб’єкта виборчого процесу і притягнули його до відповідальності», – сказала Боровська у коментарі 6262.

Окрім того, вона закликає всіх, хто помітив політичну рекламу – явну чи приховану, повідомляти про це у правоохоронні органи.

«Якщо ви бачите явну чи приховану агітацію в день тиші – звертайтеся до поліції. Адже це є порушенням виборчого законодавства. Ми закликаємо до цього. Кожне таке повідомлення сприятиме більш прозорому та демократичному процесу виборів», – зауважила представниця організації ОПОРА.

Щодо дня тиші у Слов’янську Боровська зауважила, що станом на 16:00 немає точних даних щодо кількості порушень в місті. Однак додала, що ОПОРА матиме повну інформацію щодо цього зранку 25 жовтня, у день виборів.

Нагадаємо, що 24 жовтня, у "день тиші" журналісти 6262 зафіксували на вулицях Слов'яська багато прихованої та відкритої політичної реклами у вигляді бордів уздовж доріг; агітаційних плакатів та литівок та стінах, стовпах та дошках оголошень.

Станіслав Козлюк

Український тиждень

Спеціально для 6262