Нажаль, новини про аварії на дорогах нас майже не дивують, бо до таких подій ми вже банально звикли. Лише поодинокі і резонансні події викликають обурення у соціальних мережах, проте через місяць вже майже ніхто і не згадає про це.
Ми вирішили згадати про такі страшні події і дізнатись, чи є результат справ?
1. В кінці серпня 2017 року відбулось ДТП за участі військових та маршрутного автобусу.
В результаті незначної аварії травми отримали два пасажира автобусу. Згідно наданої інформації від військової прокуратури Донецького гарнізону, 27 серпня 2017 року відомості були внесені в ЄРДР за ознаками ч. 1 ст. 415 ККУ (Порушення правил водіння або експлуатації машин). За такі дії військовий міг отримати позбавленням волі на строк від двох до п'яти років, проте через рік, а саме 29 серпня, справу закрили у зв’язку з відсутністю в діях складу злочину. Тому фактично ця історія завершилась нічим.
2. В травні 2016 року відбулось ДТП за участі автомобіля патрульної поліції, в результаті якого постраждали діти.
Службовий автомобіль під керуванням 26-річного поліцейського виїхав на зустрічну смугу і зіткнувся з автомобілем ВАЗ-2109, в салоні якого знаходився водій 1984 року народження і двоє його дітей чотирьох та шести років. В результаті ДТП діти отримали легкі тілесні ушкодження. Такі дії кваліфікували за ознаками ч. 1 ст. 286 ККУ (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами). Проте вже через 3 місяці слідчий закрив провадження у зв’язку з відсутністю в діях складу злочину. Поліцейський фактично зміг уникнути покарання.
3. В кінці листопада 2019 місто сколихнула новина про нічну ДТП по вул. Генерала Батюка, під час якої загинула одна особа та ще три отримали ушкодження.
Водієм, який за даними прокуратури вчинив ДТП, був 23-річний мешканець міста, який на момент аварії перебував у стані алкогольного сп’яніння. Такі дії кваліфікували за ознаками ч. 2 ст. 286 ККУ (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами) і наразі судовий розгляд триває. Водію загрожує позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.
4. На початку січня під Слов’янськом відбулась ДТП, під час якої загинула жінка.
За попередньою версією поліцейських, аварія сталася через те, що один з автомобілів виїхав на смугу зустрічного руху. Такі дії кваліфікували за ознаками ч. 2 ст. 286 ККУ (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами) і наразі судовий розгляд триває. Водію загрожує позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.
5. В кінці серпня 2016 року під Слов’янськом трапилась ДТП, під час якої два пасажира загинули моментально, а два водія отримали травми.
30-річний водій автомобіля "Фольксваген Транспортер" не впорався з керуванням, виїхав на зустрічну смугу та скоїв зіткнення з автомобілем "ГАЗель", під керуванням 22-річного водія, в результаті чого машина з'їхала в кювет. Від отриманих травм дві пасажирки - 24 і 31 років загинули на місці події. Такі дії кваліфікували за ознаками ч. 3 ст. 286 ККУ (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами) та відповідним покаранням із позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років. Проте, вже через пів року судовий розгляд закінчився, і водія визнали винним у ДТП, призначили покарання у вигляді позбавлення волі на 5 років з іспитовим терміном 3 роки. Також був позбавлений права керувати транспортним засобом на 2 роки. Можна припустити, що таке м’яке покарання водій отримав, бо визнав свою вину. Але чи є воно співмірним з жертвами події?
Отже, ми розібрали лише п’ять випадків, де двоє з них - ДТП посадовців (військовий та поліцейський) і справу просто закрили. Два інших випадки на стадії розгляду, тому тут лише треба очікувати та аналізувати пізніше. І один випадок із покаранням, з яким можуть бути не згодні мешканці міста. Трапилось ще дуже багато ДТП, про які ми не запитували у правоохоронців, проте і надалі будемо слідкувати та перевіряти, бо лише громадський та журналістський контроль зможе доносити до суспільства інформацію про справедливість (чи несправедливість) правоохоронної та судової системи.
Дмитро Браславський спеціально для 6262